Zorglub and tune your planet

tofitouf

son excellence
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My last modification wasn't quite good, I've lost many of the old features, introducing behaviour bugs... But I'll correct them keeping the new feature. Those new bugs came because the old implementation wasn't clean enough. Corrections won't be difficult.....

But It will be for a future work.
For now I've started a new project. a tool that invert what pltex does (the planet texture encoding tool)
pltex is from.bmp to .tex
my tool does the inverse : .tex to bmp.

It allows to simply modify the planet texture to change contrast, colors or to add little corrections for fun.

My tool for the moment does only work for texture level 1 to 8.

You can find it on orbit hangar at this address :
[ame="http://www.orbithangar.com/searchid.php?ID=4108"]Zorblug's Moon[/ame]

It includes a level8 modified texture of the moon and the tool.

have fun dudes
 

fort

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Hello tofitouf,

- moon_Coca.tex renamed Moon.tex and placed in the file textures;

- All the files intend for the file Utils placed in the file Utils ...

First try:

pressepapiers2.jpg


“D3dx9_35.dll not found. Reinstalling might help set up this."

I download the D3dx...dll and put it in the file Utils.

http://www.fichier-dll.fr/d3dx9-35.dll,4763

Some warnings nevertheless concerning his installation.

http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/d3dx9_35dll-dll.htm

But good, I decide, to do it simple: in Utils.

Second try:

pressepapiers3.jpg


I have Windows basic XP (SP1) and DirectX 9.0c.

Is this a way question, of path, towards an eventual one under file of a DirectX SDK ?

I attempted to find if it lacked something else with dependencywalker but this is very long and obscure for me.

http://www.dependencywalker.com/


Can be later other commentaries concerning the job of this program and of Pltex2.

Bonne journée

fort
 
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fort

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Hello tofitouf,

Some new trys this morning.

Collapse is OK and i can have the Moon's dds in the Moon folder.

But always some problems with "All" and below a more complete screen capture from the pseudo DOS window.

72628016.jpg


Good day

fort
 
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fort

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fort

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Sous condition que directxSDK n'ait pas, après désinstallation, laissé subsister, quand même, des fichiers ici ou là, ou des inscriptions dans le registre, qui permettraient, à mon actuel "dispositif" de fonctionner ( mais qui le laisserait inopérant sur un windows XP vierge, soit, sur lequel la SDK n'aurait jamais été installée ), il semble à première vue que seules sont nécessaires à Zorglub, dans le dossier /Utils de Orbiter, les dll venant des sous dossiers /Win2K et /WinXP du dossier /Developer Runtime de la SDK ( en autorisant l'écrasement/ le remplacement de dinput8d.dll venant avec /Win2K par dinput8d.dll venant avec /WinXP ).

J'ai pris la SDK ici :

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=fd044a42-9912-42a3-9a9e-d857199f888e&Di

splayLang=en

http://forum.worldwindcentral.com/showthread.php?t=53&page=3
Mais il faudrait faire des essais pour bien considérer lesquelles sont nécessaires au processus ( et peut être, après tout, toutes ) et lesquelles (...si c'est le cas ) sont inutiles.

Mon dernier essai, réussi, s'est limité à l'utilisation de Exemple.bat.

Voilà pour le moment.

MIse à jour :

Peut être et seulement, après essais, d3dref9.dll. Seul problème : sa redistribution hors SDK semble être interdite et elle ne paraît pas disponible, à première vue, sur internet excepté liens Torrent par exemple.

Soit, pour finir :

16976305.jpg
 
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